technika / materiał: monotypia, tempera, papier
wymiary: 86x61
oznaczenie autorskie: nie sygnowane
opis: Aluzje do ludzkiej figury, obecne w wielu pracach z cyklu „Wyrazy”, są tutaj szczególnie widoczne. Dynamicznie ujęta postać, z odrzuconą do tyłu głową i rozpostartymi ekspresyjnie rękoma, ukazana jest na tle różowej, nieregularnej plamy również nasuwającej skojarzenia z ludzką sylwetką. Zastosowanie krętych, nieoczekiwanie zmieniających kierunki linii zarówno w budowie centralnej figury, jak i tła, sprawia, iż obraz emanuje wyjątkową energią. Mistrzowskie opanowanie techniki monotypii pozwoliło artystce uzyskać efekt głębi przez stopniowanie nasycenia czarnej farby odbijanej na karton z płyty.
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Kantor, Jarema, Stern >>>
wymiary: 86x61
oznaczenie autorskie: nie sygnowane
opis: Aluzje do ludzkiej figury, obecne w wielu pracach z cyklu „Wyrazy”, są tutaj szczególnie widoczne. Dynamicznie ujęta postać, z odrzuconą do tyłu głową i rozpostartymi ekspresyjnie rękoma, ukazana jest na tle różowej, nieregularnej plamy również nasuwającej skojarzenia z ludzką sylwetką. Zastosowanie krętych, nieoczekiwanie zmieniających kierunki linii zarówno w budowie centralnej figury, jak i tła, sprawia, iż obraz emanuje wyjątkową energią. Mistrzowskie opanowanie techniki monotypii pozwoliło artystce uzyskać efekt głębi przez stopniowanie nasycenia czarnej farby odbijanej na karton z płyty.
Agata Małodobry
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Kantor, Jarema, Stern >>>